Den gode affaldshistorie

Får du fortalt de gode historier om dit projekt – om det handler om affald, genanvendelse, forebyggelse, klima, fjernvarme eller noget helt andet?  

Ofte får man ikke formidlet de gode små og store succeser. Og det er en skam. For de gode historier kan være med til at øge jeres troværdighed samt motivere medarbejdere, borgere og interessenter.

Vi kan hjælpe med at fortælle de små og store historier og skabe synlighed om projekterne og resultaterne. 

Bred kanalstrategi giver synlighed

Når en historie fortælles flere steder, kan jeres budskab nå bredere ud. For målgrupperne er ofte flere steder på forskellige tidspunkter.

Vi benytter os af de kanaler og platforme, som I har til rådighed. Det kan være nyheder, pressemeddelelser, Facebook-opslag, annoncer, en udstilling eller en præsentation til jeres politikere. For eksempel kan en grafisk præsentation af, hvor meget genanvendeligt affald I har sorteret med jeres nye affaldsbeholdere, give kommunalpolitikerne en god fornemmelse af, at deres beslutninger har været rigtige.

Den dårlige historie

Selv om det er sjovest, når man har en god historie, så er det vigtigt at få fortalt de ”dårlige” historier på en måde, så de ikke løber at sporet. 

En dårlig historie behøver ikke betyde tab af troværdighed, men en dårlig håndtering kan gøre skade på omdømmet. Derfor tilbyder vi bl.a. hjælp til krisekommunikation i form af professionel medietræning og strategisk kommunikation i forhold til pressen, sociale medier m.m.